Alltså, NEJ.

Om Linnea själv fått uppfostra Svergie.

  • Om man tagit sista toalettpappret, då sätter man fan dit en ny rulle. Jag blir så arg att jag vill lägga mig ned på golvet och gråta skrikandes bara jag tänker på det. Så replace-a helt enkelt toarullen du förbrukat så slipper jag skada någon.
  • Var beredda nu, för det här är den viktigaste punkten. Det här är sådant som dödar mig långsamt nu i vintertider, varenda vinter. När ni ska hosta, hosta i armvecket. Snälla. Ett annat godkänt ställe är baksida hand, men helst inte. Det enda som är värre än när folk hostar rakt ut är när dem hostar rakt ner i handen. Men det är hemskt på olika sätt. Att hosta rakt ut innebär väl mer eller mindre att man inte riktigt bryr sig, och i sällsynt fall hinner man faktiskt inte skydda nyset, det fattar jag också. Men ändå. Och att hosta i handen är bara äckligt. Men det är så många som gör det så det tonar liksom ner det hela iallafall, men det är sådant som stör mig till psykbryt.
  • Tioåringar ska leka mamma-pappa-barn och trilla ner från gungor, inte smeta på brunkräm och skolka. Sluta slösa bort er barndom.
  • Gamla människor får inte röra sig i folkmassor. Speciellt så får dem inte röra sig i rad i folkmassor: Just för att dem inte rör sig.
  • Julmusik är inte bra om man tänker efter, man är bara van liksom. Det är som om man under en period ständigt skulle höra en motorsåg tätt intill örat. Tillslut så lär sig hjärnan att stänga ute ljudet och inte tänka på det, men sen när ljudet upphör så liksom lättar man och känner typ att "ahh..". Så känner jag för julmusik. Ur ett överdrivet perspektiv alltså.

Alltid överdrivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0