Vi pausar bloggandet för en kort svensklektion

Nu ska vi ta och reda ut det här en gång för alla. Jag har en tendens att hitta på lite egna ord ibland, vilket leder till att många får svårt att tyda mitt budskap. Tex:

Wukiduki: Är ungefär som "okidoki" fast töntigare och med en touch av fag.

Lolla: Är ett verb och en försvenskad form av uttrycket LOL, dvs laugh out loud etc.

Offside: Att vara lite "Offside" kan innebära antingen att man är lite 'Off' i huvudet eller att man inte alls är särskilt insatt i ett ämne. Tex om jag skulle komma in i ett samtal där ämnet handlar om hur man tar hand om en katt på rätt sätt, ja, då skulle jag bland annat lära mig något helt nytt, men framförallt skulle jag känna mig riktigt ordetligt Offside. Skulle också antagligen lämna konversationen efter en ganska kort stund då ämnet inte intresserar mig. Offside kan också i sällsynta fall betyda att man känner sig utanför eller dylikt.


En mycket random bild på mig från förra sommaren. Still hanging on there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0